Yleiset ehdot


Yleistä



Me, jotka vastaamme sivustosta www.stayhard.fi, olemme osa Ellos Finland OY, Y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden (Stayhard"). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Stayhardiin.

Stayhardilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.

Stayhardilla on oikeus muuttaa ostotiedoissa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä lasku- ja tiliehtoja. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän sisällä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

Yhteystiedot



Asiakaspalvelun puhelinnumero: 09 85658474 pvm/mpm

Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: customerservice@stayhard.fi

Asiakaspalvelun aukioloajat: Maanantaista perjantaihin klo 7.30–21.00

Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ:stamme

Osoite: Stayhard, 501 84 Borås, Sweden

Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden

Y-tunnus:
1442131-6


HINNAT JA KULUT
Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja kuluja vastaavalla summalla. Emme vastaa mahdollisista paino- ja kirjoitusvirheistä.

Toimituskulut nyt


Ilmainen toimitus yli 49 euron tilauksille (mahdollisten alennusten vähentämisen jälkeen). Alle 50 euron tilauksiin lisätään toimituskulut 4 euroa.

MAKSUTAVAT


Käytämme Elpyn maksuratkaisuja, ja valitset itse kuinka maksat tilauksesi. Katso alta mitä maksuvaihtoehtoja on saatavilla.

Mikä on Elpy?
Elpy tarjoaa maksuratkaisuja ja on Ellos Group -konserniin kuuluva tuotemerkki, aivan kuten Stayhard. Elpy toimii yhteistyössä Resurs Bankin kanssa, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Käsittelet maksujasi helposti osoitteessa elpy.com.

Meiltä ostaessasi voit valita neljästä maksutavasta:

Lasku – Maksa 14 päivän kuluessa
Saa tuotteet ensin kotiin, maksa myöhemmin. Laskutuslisä 0 euroa. 14-päivän laskulla ostaminen on helppoa, etkä maksa laskutuslisää. Tämä maksutapa ei aiheuta sinulle lisäkustannuksia.

Mikäli olet valinnut maksutavaksi 14-päivän laskun etkä halua maksaa ostoasi eräpäivänä, voit kirjautua sisään osoitteeseen elpy.com ja siirtää eräpäivää 14 tai 30 päivää. Tee se klikkaamalla Maksuvaihtoehdot, kun olet kirjautunut sivustolle elpy.com. Mikäli laskua ei makseta ajoissa, sinulta veloitetaan muistutusmaksu. Mikäli maksua ei suoriteta, jäljellä oleva summa siirtyy automaattisesti Osamaksutilille, katso alta. Lisätietoja 14-päivän laskulla maksamisesta löydät täältä Laskun ehdot

Kuukausilasku – Maksa vasta kuukauden lopussa
Kuukausilaskulla maksat vasta kuukauden lopussa. Laskutuslisä 2,90 euroa/lasku. Mikäli laskua ei makseta ajoissa, sinulta veloitetaan muistutusmaksu. Mikäli maksua ei suoriteta, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä alta. Lisätietoja Kuukausilaskulla maksamisesta löydät täältä Laskun ehdot

Osamaksutili – Jaksota maksut eriin
Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesimaksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille. Todellinen vuosikorko on tällä hetkellä 29,91 % ja nimellinen vuosikorko 20,28 %. Käsittelymaksu 2,90 euroa/kk. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä täältä Laskun ehdot

Korttimaksu
Maksukortilla maksat turvallisesti ja joustavasti kassalla www.stayhard.fi. Korttimaksamisesta ei tule lisäkuluja. Hyväksymme Pohjoismaissa myönnetyt Visa- ja Mastercard-maksukortit. Korttimaksusta vastaa Ellos AB. Mahdollisen palautuksen yhteydessä rahat palautetaan käyttämällesi maksukortille. Suojaamme aina korttinumerosi, joten ostosten maksaminen on turvallista.

Peruuttamisoikeus


Sinulla on esimerkiksi oikeus avata pakkaus ja kokeilla ostamaasi tuotetta. Mikäli et ole tyytyväinen ostoosi, voit palauttaa tuotteen 30 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut sen. Mikäli haluat käyttää palautusoikeuttasi, täytä paketin sisällä oleva palautusilmoitus ja ilmoita mitä palautat. Käytä palautustarraa "MyPack Return". Mikäli mahdollista, palauta tuote alkuperäispakkauksessaan postipakettina tai kirjeenä.

Kokeile mielellään tuotteita, mutta huomaa, että palautus- ja peruutusoikeus ei ole voimassa avatuille ihonhoitotuotteille, groomingtuotteille tai sinetöidyille tuotteille. Suurin osa uimapuvuistamme ja alusvaatteistamme ei kuitenkaan ole sinetöity.

Mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet, maksamme takaisin tuotteiden tilaussumman. Mikäli tuote on käsittelystäsi johtuen vaurioitunut ja sen arvo on alentunut, arvonalennus vähennetään loppusummasta.

Mikäli sinulla on kysyttävää vaihto- ja palautusoikeudestasi, ota yhteyttä puhelimitse (09) 8565 84 74, sähköpostitse customerservice@stayhard.fi tai käymällä luonamme kohdassa 2 annetussa käyntiosoitteessa.


REKLAMAATIO/NOUTAMATTOMAT PAKETIT


Mikäli kyseessä on reklamaatio tai palautus, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusilmoitus kunnes palautus on käsitelty.

Reklamaatio
Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuotteesta kolmen vuoden sisällä ostohetkestä edellyttäen, että tuote oli viallinen vastaanottaessasi sen. Mikäli otat vastaan viallisen tuotteen, ota yhteyttä meihin mahdollisimman pian puhelimitse (09) 8565 84 74 tai sähköpostitse customerservice@stayhard.fi. Huomioi, että sinun on ilmoitettava meille viasta kohtuullisen ajan kuluessa sen havaittuasi. Mikäli reklamoit kahden kuukauden sisällä vian huomattuasi, olet reklamoinut kohtuullisessa ajassa.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen oltuasi meihin yhteydessä, palauta tuote palautusilmoituksessa annettuun osoitteeseen. Katso lisää Näin palautat -otsikon alta.

Vastaanotettuamme reklamoimasi tuotteen, selvitämme onko kyseessä viallinen tuote. Mikäli tuote on viallinen, korvaamme sen sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen.

NOUTAMATTOMAT PAKETIT
Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu eikä noudettu 14 päivän sisällä 15 euroa, joka vastaa todellisia palautuskuluja. Maksuaika on 30 päivää. Maksun viivästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu (lain sallima summa on tällä hetkellä 5 euroa) sekä viivästyskorko ja mahdolliset perintäkulut. Mikäli kadut ostostasi sen jälkeen, kun paketti on lähetetty, tulee sinun noutaa paketti noutopisteestä ja lähettää se meille takaisin asiakaspalautuksena. Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos et pääse noutamaan pakettia. Jos pakettia ei noudeta, rekisteröidään se automaattisesti noutamattomaksi paketiksi ja veloitetaan jälkikäteen.


NÄIN PALAUTAT


Palauttaaksesi tuotteen sinun tulee täyttää paketin mukana toimitettu palautusilmoitus ja kertoa, mitä palautat. Käytä My Pack Return -asiakaspalautustarraa.

Liitä täytetty palautusilmoitus pakettiin ja paketoi palautuslähetys ennen kuin palautat tuotteet.


PALAUTUSRAHOJEN TAKAISINMAKSU


Palautusrahojen takaisinmaksu tapahtuu valitsemasi maksutavan mukaan. Käytössämme on Elpy, joten kaikki palautusmaksut valitsemastasi maksutavasta huolimatta tapahtuvat heidän kauttaan. Vastaanotettuamme palautuksesi/reklamaatiosi, saat sähköpostitse palautusvahvistuksen, ja tietoja hyvityksestänne. Mikäli sinulla on kysyttävää palautusmaksusta, ota yhteyttä Eplyn puh. 09 6131 5020.


TOIMITUSTAVAT:


Yksityiskohtaiset tiedot toimitustavasta, toimitusajasta jne.


TUKI JA SAAVUTETTAVUUS


Vastaamme kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin kuluessa arkipäivinä, kun olemme vastaanottaneet pyynnön.


TAKUUT JA HUOLTO


Kuljetuksessa vahingoittuneet tuotteet


Korvaamme aina kuljetuksessa särkyneet lasiesineet. Kuljetuksessa vahingoittuneita tuotteita koskevissa kysymyksissä tai ilmoituksissa , ota yhteyttä meihin..


Elektroniikkatakuu


Kaikilla myymillämme sähkölaitteilla on vähintään yhden vuoden takuu, ellei verkkosivustomme tuotetiedoissa ole ilmoitettu pidempää takuuaikaa. Laskusi tai tilauserittelysi on voimassa takuutodistuksena ja mahdollinen korjaus kestää yleensä 2-5 viikkoa. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos tuotetta on käsitelty väärin. Jos tuotteessa havaitaan vika, on siksi tärkeää, että käyttöohjeet on luettu huolellisesti ennen tuotteen lähettämistä meille, jotta varmistetaan, että tuote on asennettu / käsitelty oikein. Tällä tavoin vältät kaikki kulut, jotka muutoin saattaisimme veloittaa sinulta, jos valtuutettu korjaamo arvioi, että asia ei ole takuukysymys. Kaikilla myymillämme sähkötuotteilla on oltava suomenkielinen käyttöohje. Jos tuotteella ei ole suomenkielistä käyttöohjetta, se on ilmoitettava tuotteen tuotetekstissä.

ELEKTRONIIKKALAITTEIDEN PALAUTUS


Käytöstä poistetuista elektroniikkalaitteista on huolehdittava ympäristön vuoksi. Kuluttajat voivat veloituksetta toimittaa käytöstä poistetut sähkö- ja elektroniikkalaitteet valtakunnallisiin vastaanottopisteisiin.


KÄYTTÖOHJEET


Myymissämme tuotteissa on englanninkielinen käyttöohje. Mikäli tuotteessa ei ole englanninkielistä käyttöohjetta, siitä on maininta tuotetekstissä.


MUUTA


Älä lähetä rahaa.

Emme vastaa rahasta, sekeistä tai postimerkeistä, jotka lähetetään kirjeitse.


Väärinkäyttö


Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.


Force majeure


Stayhard on näiden Yleisten ehtojen mukaan vapautettu suorittamasta laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.