Kosta Williams i Los Angeles - Inspiration | Stayhard.se
Ostoskori

Kosta Williams

Istumme terassilla hotellihuoneen ulkopuolella. Olemme juuri päättäneet päivän valokuvaukset Kosta Williamsin kanssa Los Angelesissa, ja istumme nyt oluet kädessä ja puhelimen tallennus päällä. Kosta tarvitsee pienen hengähdystauon ihaillakseen auringonlaskua. ”This really is something special.”

Malli: Kosta Williamns
Valokuva: Per Norberg
Stylisti: Dios Mio
Hiukset & meikki: Danielle Piersons
Teksti: Dios Mio

KOSTA ON ENSIMMÄISTÄ KERTAA Los Angelesissa, missä olemme kuvanneet street-tyyliä koko päivän. Street-muodin kuvaaminen aurinkoisena päivänä Los Angelesissa on yksi parhaita tapoja viettää työpäivää. Se koskee tietenkin myös mallia. Kävelet ympäriinsä. Otat kuvia. Siirryt toiseen kaupunginosaan, otat kuvia, kävelet ympäriinsä, otat kuvia, jne. Vietätte siis yhdessä erittäin mukavan päivän. Nyt päätämme päivän haastatteluun Los Angelesin kuuluisaa auringonlaskua katsellen.

Kosta on niin kutsuttu vaikuttaja (Influencer). Semmoinen, joka ilmestyi Instagram-virtaasi n. 2 vuotta sitten. Spontaanisti huoliteltu kadun mies. Paljon to go -kahveja, hieman etäinen ote ja valtava määrä seuraajia. Vaikuttajat ovat osoittautuneet muotialan uusiksi vallanpitäjiksi. Mutta se ei ole tehnyt vaikutusta Kostaan. ”No way I thought it was going to be this way. It really was just for fun in the beginning, but the fanbase grew so quickly. On the plane here a guy wanted to take a picture with me because he followed me. It’s so surreal. I’m just a normal guy”. Ja sitä hän todella on. Kosta on maanläheinen mies, jolla on molemmat jalat tukevasti maassa. Hän on ollut koko päivän avulias ja hyväntuulinen. Hän on myös tyyli-ikoni viidellesadalle tuhannelle seuraajalleen. ”I don’t really know why it’s worked so well. But what I do know is that I’ve been into fashion since I was a kid. And to be honest, all Instagram is anyways just a mirror of what I wear daily. Sure, there’s more of a business aspect to it now when it’s gotten bigger (everyone’s gotta pay rent), but I always show my own style”.

Hänen tyyliään voisi kuvailla parannelluksi street-tyyliksi. Se näkyy myös hänen wardrobe essentials -valinnoissaan, joihin kuuluvat mm. mustat puolitiukat farkut, valkoiset tennarit ja farkkutakki. Itse hän suhtautuu rennosti tähän kaikkeen. Kostan paras vinkki vaatekaapin kokoamiseksi on pitää tyyli yksinkertaisena. Ei liikaa värejä tai malleja, pysyttele perusvaatteissa ja lisää vain muutama yksityiskohta sinne tänne. Kasvata valikoimaa vähitellen. ”But don’t mix too much!”, hän lisää nopeasti. ”If we’re looking at colors, I’m very much into the earth toned color at the moment. Beige, deep greens, etc”. Eli maanläheisiä sävyjä.

SE, MIKÄ ALKOI SELFIE-KUVISTA peilin edessä, on nyt kehittynyt suureksi bisnekseksi. Vaikuttajatrendi on erittäin voimakas, ja kaikki yritykset haluavat juuri nyt työskennellä vaikuttajien kanssa. Perinteisten mainosten on vaikea kilpailla hyvän vaikuttajan tarjoaman näkyvyyden kanssa. Lisäksi seuraajat ovat useimmiten samaa kohderyhmää. Vertaa tätä esimerkiksi TV-mainokseen, jolla on yhtä monta katsojaa, mutta katsojat voivat olla keitä tahansa. Jatkuvasti vähenevä attention span tekee toki kaiken muun paitsi pelkän pinnallisen ilmaisun Instagramissa yhä vaikeammaksi. Mietipä, kuinka paljon aikaa käytät yhden Instagram-kuvan katsomiseen ennen kuin jatkat selaamista. ”Instagram is very quick. Only a picture and a caption. And to be honest, most people probably don’t even read the caption. That’s why we started The Modern Man blog. To be able to give our followers the whole story, not just snippets”. Suosittu, yhdessä ystävien ja työtovereiden Danielin & Sandron kanssa jaettu blogi toimii keskuksena kaikelle sille, mitä ei ehdi sanoa Instagramissa. Kosta aikoo myös jatkaa blogia niin kauan, kun seuraajat lukevat hänen sanomisiaan. ”I mean, if it keeps growing it’s cool. If not, thats OK. You can’t really force this anyways. I’m fortunate enough to be able to work with what I love. And when you love what you do, only then can you be the best version of yourself”, hän sanoo lopuksi. Hän on siis myös fiksu.

Kosta on niin kutsuttu vaikuttaja (Influencer). Semmoinen, joka ilmestyi Instagram-virtaasi n. 2 vuotta sitten. Spontaanisti huoliteltu kadun mies. Paljon to go -kahveja, hieman etäinen ote ja valtava määrä seuraajia. Vaikuttajat ovat osoittautuneet muotialan uusiksi vallanpitäjiksi. Mutta se ei ole tehnyt vaikutusta Kostaan. ”No way I thought it was going to be this way. It really was just for fun in the beginning, but the fanbase grew so quickly. On the plane here a guy wanted to take a picture with me because he followed me. It’s so surreal. I’m just a normal guy”. Ja sitä hän todella on. Kosta on maanläheinen mies, jolla on molemmat jalat tukevasti maassa. Hän on ollut koko päivän avulias ja hyväntuulinen. Hän on myös tyyli-ikoni viidellesadalle tuhannelle seuraajalleen. ”I don’t really know why it’s worked so well. But what I do know is that I’ve been into fashion since I was a kid. And to be honest, all Instagram is anyways just a mirror of what I wear daily. Sure, there’s more of a business aspect to it now when it’s gotten bigger (everyone’s gotta pay rent), but I always show my own style”.

Hänen tyyliään voisi kuvailla parannelluksi street-tyyliksi. Se näkyy myös hänen wardrobe essentials -valinnoissaan, joihin kuuluvat mm. mustat puolitiukat farkut, valkoiset tennarit ja farkkutakki. Itse hän suhtautuu rennosti tähän kaikkeen. Kostan paras vinkki vaatekaapin kokoamiseksi on pitää tyyli yksinkertaisena. Ei liikaa värejä tai malleja, pysyttele perusvaatteissa ja lisää vain muutama yksityiskohta sinne tänne. Kasvata valikoimaa vähitellen. ”But don’t mix too much!”, hän lisää nopeasti. ”If we’re looking at colors, I’m very much into the earth toned color at the moment. Beige, deep greens, etc”. Eli maanläheisiä sävyjä. Yksi asia on varma – vaikuttajat ovat tulleet jäädäkseen. He todella tarjoavat jotakin ainutlaatuista. Yhtäkkiä meillä on mahdollisuus saada päivittäin inspiraatiota ihmisten asuista eri puolilta maailmaa. Maassa, jonka monissa kaupungeissa on rajallinen vaatetarjonta, on nyt mahdollisuus sekä inspiroitua ihmisten asuista että klikata vaatteet kotiin vaikka ennen töihin lähtöä. Tätä on tulevaisuus...