StayhardFI
Ostoskori

Yleiset ehdot

Yleistä

Tästä www.stayhard.fi-sivustosta vastaa Stayhard (Ellos Finland OY), organisaationumero 1442131-6, 501 10 Borås, Sverige (”Stayhard”). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Stayhardiin.

Voidaksesi rekisteröityä tai ostaa sivustolta tuotteen/tuotteita, tulee sinun olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt Yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi ostamalla valikoimastamme tuotteen/tuotteita, rekisteröitymällä tai käyttämällä joitakin sivustomme palveluja ja/tai mobiiliapplikaatioitamme.

Meillä on oikeus yksipuolisesti muuttaa Yleisiä ehtoja, ja mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän päästä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

Yhteystiedot

Puhelin:
(09) 8565 84 74

Aukioloajat:
Arkisin: 11.00–16.00, suljettu lounasaikaan 12.30-13.30

Osoite:
Stayhard (Ellos Finland OY), 501 10 BORÅS

Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, Viared

Organisaationumero:
1442131-6

Sähköpostiosoite:
customerservice@stayhard.fi

Hinnat ja kulut

Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja kuluja vastaavalla summalla. Emme vastaa mahdollisista paino- ja kirjoitusvirheistä.

Toimituskulut nyt

Ilmainen toimitus yli 49 euron tilauksille (mahdollisten alennusten vähentämisen jälkeen). Alle 50 euron tilauksiin lisätään toimituskulut 4 euroa.

Maksutavat

Käytämme Klarna Checkout -maksutapaa. Katso alta saatavilla olevat maksuvaihtoehdot.

Lasku

Maksa 14 päivän kuluessa. Laskusi lähetetään siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka ilmoitit tilausta tehdessäsi. Kokeile ensin ja maksa myöhemmin. Koroton. Tämä maksutapa ei aiheuta lisäkustannuksia. Ei laskutuslisää. Mikäli maksua ei suoriteta ajallaan, lisätään laskuun muistutusmaksu 60 euroa sekä viivästyskorko. Klarna Checkoutin yhteydessä ei tehdä luottotietojen tarkistusta. Tarkistus tehdään tarpeen vaatiessa valitsemasi maksutavan mukaan. Saat kopion luottotietojen tarkistuksesta postitse. Lukeaksesi lisää laskut käsittelevästä Klarnasta klikkaa tästä.

JAKSOTA MAKSUT SINULLE SOPIVIIN ERIIN – ERÄMAKSU/TILI

Kokeile ensin ja maksa myöhemmin. Kuukausierä alk. 50 euroa tai 1/24 kokonaissummasta. Voit maksaa laskusi erissä Klarna Tilillä. Tilinhoitomaksu 29 euroa. Voit milloin vain maksaa jäljellä olevan velan kokonaisuudessaan. Silloin tilisi Klarnalla suljetaan automaattisesti. Lukeaksesi lisää maksujen jaksottamisesta eriin klikkaa tästä.

MAKSA MAKSUKORTILLA – JOUSTAVASTI JA TURVALLISESTI!

Maksa turvallisesti VISA- ja MasterCard/Eurocard-maksukorteilla. Korttimaksamisesta ei tule lisäkuluja. Stayhard ei tallenna mitään maksukortin tietoja, vaan yhteistyökumppanimme Klarna tallentaa ne. Klarnan hallinnoimat korttimaksut ovat PCI-DSS-sertifioituja.

MAKSA TUOTE KASSALLA – KLARNA SUORAMAKSU

Maksu vähennetään suoraan tililtäsi, kun kirjaudut sisään tunnuslukulaitteellasi tai mobiilivarmenteella. Voit maksaa helposti matkapuhelimellasi mobiilivarmenteen avulla. Tämä maksutapa ei aiheuta lisäkustannuksia. Aktivoi palvelu kirjautumalla sisään osoitteeseen klikkaa tästäja rekisteröimällä tilisi.

Vaihto- ja palautusoikeus

Sinulla on esimerkiksi oikeus avata pakkaus ja kokeilla ostamaasi tuotetta. Mikäli et ole tyytyväinen ostoosi, voit palauttaa tuotteen 30 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut sen. Mikäli haluat käyttää palautusoikeuttasi, täytä paketin sisällä oleva palautusilmoitus ja ilmoita mitä palautat. Käytä palautustarraa "MyPack Return". Mikäli mahdollista, palauta tuote alkuperäispakkauksessaan postipakettina tai kirjeenä.

Vaihto- ja palautusoikeus koskee lähes kaikkia www.stayhard.fi-sivuston tuotteita. Kokeile mielellään tuotteitasi. Huomioi, että vaihto- ja palautusoikeus ei koske alus- ja uima-asuja eikä ihonhoito-/grooming-tuotteita, joiden pussi on avattu tai sinetti rikottu.

Mikäli palautat kaikki tilaamasi tuotteet, maksamme takaisin tuotteiden tilaussumman. Mikäli tuote on käsittelystäsi johtuen vaurioitunut ja sen arvo on alentunut, arvonalennus vähennetään loppusummasta.

Mikäli sinulla on kysyttävää vaihto- ja palautusoikeudestasi, ota yhteyttä puhelimitse (09) 8565 84 74, sähköpostitse customerservice@stayhard.fi tai käymällä luonamme kohdassa 2 annetussa käyntiosoitteessa.

Reklamaatio/Noutamattomat paketit

Mikäli kyseessä on reklamaatio tai palautus, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusilmoitus kunnes palautus on käsitelty.

Reklamaatio

Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuotteesta kolmen vuoden sisällä ostohetkestä edellyttäen, että tuote oli viallinen vastaanottaessasi sen. Mikäli otat vastaan viallisen tuotteen, ota yhteyttä meihin mahdollisimman pian puhelimitse (09) 8565 84 74 tai sähköpostitse customerservice@stayhard.fi. Huomioi, että sinun on ilmoitettava meille viasta kohtuullisen ajan kuluessa sen havaittuasi. Mikäli reklamoit kahden kuukauden sisällä vian huomattuasi, olet reklamoinut kohtuullisessa ajassa.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen oltuasi meihin yhteydessä, palauta tuote palautusilmoituksessa annettuun osoitteeseen. Katso lisää Näin palautat -otsikon alta.

Vastaanotettuamme reklamoimasi tuotteen, selvitämme onko kyseessä viallinen tuote. Mikäli tuote on viallinen, korvaamme sen sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen.

NOUTAMATTOMAT PAKETIT

Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu eikä noudettu 14 päivän sisällä 150 euroa, joka vastaa todellisia palautuskuluja. Maksuaika on 30 päivää. Maksun viivästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu (lain sallima summa on tällä hetkellä 5 euroa) sekä viivästyskorko ja mahdolliset perintäkulut. Mikäli kadut ostostasi sen jälkeen, kun paketti on lähetetty, tulee sinun noutaa paketti noutopisteestä ja lähettää se meille takaisin asiakaspalautuksena. Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos et pääse noutamaan pakettia. Jos pakettia ei noudeta, rekisteröidään se automaattisesti noutamattomaksi paketiksi ja veloitetaan jälkikäteen.

NÄIN PALAUTAT

Palauttaaksesi tuotteen sinun tulee täyttää paketin mukana toimitettu palautusilmoitus ja kertoa, mitä palautat. Käytä My Pack Return -asiakaspalautustarraa.

Liitä täytetty palautusilmoitus pakettiin ja paketoi palautuslähetys ennen kuin palautat tuotteet.

Palautusrahojen takaisinmaksu

Palautusrahojen takaisinmaksu tapahtuu valitsemasi maksutavan mukaan. Käytössämme on Klarna Checkout, joten kaikki palautusmaksut valitsemastasi maksutavasta huolimatta tapahtuvat heidän kauttaan. Vastaanotettuamme palautuksesi/reklamaatiosi, saat sähköpostitse palautusvahvistuksen, ja Klarna ottaa sinuun yhteyttä palautusmaksua koskien. Mikäli sinulla on kysyttävää palautusmaksusta, ota yhteyttä Klarnaan kundtjanst@klarna.com.

TOIMITUSTAVAT:

Yksityiskohtaiset tiedot toimitustavasta, toimitusajasta jne. klikkaa tästä

Tuki ja saavutettavuus

Vastaamme kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin kuluessa arkipäivinä, kun olemme vastaanottaneet pyynnön.

Takuut ja huolto

Kuljetuksessa vahingoittuneet tuotteet

Korvaamme aina kuljetuksessa särkyneet lasiesineet. Kuljetuksessa vahingoittuneita tuotteita koskevissa kysymyksissä tai ilmoituksissa , ota yhteyttä meihin..

Laatutakuu

Kaikkiin elektroniikkalaitteisiin, kuten parranajokoneisiin sisältyy vähintään yhden vuoden takuu. Kaikki mahdolliset takuut ovat voimassa Suomessa. Lasku/tilauserittely toimii takuutodistuksena. Kaikkia Stayhardilla myytäviä tuotteita voi käyttää Suomessa. Elektroniikkalaitteisiin, joiden kohdalla tilauserittelyssä on merkintä T, sisältyy myös kahden vuoden perusvakuutus.

Elektroniikkalaitteiden palautus

Käytöstä poistetuista elektroniikkalaitteista on huolehdittava ympäristön vuoksi. Kuluttajat voivat veloituksetta toimittaa käytöstä poistetut sähkö- ja elektroniikkalaitteet valtakunnallisiin vastaanottopisteisiin.

Käyttöohjeet

Myymissämme tuotteissa on englanninkielinen käyttöohje. Mikäli tuotteessa ei ole englanninkielistä käyttöohjetta, siitä on maininta tuotetekstissä.

Muuta

Älä lähetä rahaa.

Emme vastaa rahasta, sekeistä tai postimerkeistä, jotka lähetetään kirjeitse.

Väärinkäyttö

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.

Force majeure

Stayhard on näiden Yleisten ehtojen mukaan vapautettu suorittamasta laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.



STAYHARD TIETOSUOJASELOSTE

Ellos Group AB, Ruotsin yritystunnus 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Ruotsi (”Stayhard”) käsittelee henkilötietoja soveltuvan lainsäädännön (EU:n yleinen tietosuoja mukaan luettuna) mukaisesti.

1 TIETOSUOJAVASTAAVA         

Stayhardin tietosuojavastaavana toimii Magnus Axelsson. Tietosuojavastaavan tehtävänä on huolehtia muun muassa siitä, että Stayhard käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Tietosuojavastaavan sähköpostiosoite on dpo@ellosgroup.se

2 KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIEDOT

Stayhard käsittelee henkilötietoja, jotka asiakas luovuttaa Stayhardille, joita Stayhard kerää asiakkaalta ja joita Stayhard saa kolmansilta osapuolilta

Asiakkaan luovuttamat henkilötiedot

Asiakas luovuttaa henkilötietoja tehdessään ostoksia, rekisteröityessään uutiskirjeen tilaajaksi, perustaessaan käyttäjätilin, ottaessaan vakuutuksen, käyttäessään Stayhardin sivuston palveluita tai Stayhard:n sosiaalisen median kanavia ja käyttäessään kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiaan. Asiakkaan luovuttamat ja Stayhardin käsittelemät henkilötiedot voivat sisältää esimerkiksi nimen, osoitteen, henkilötunnuksen, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Asiakkaalta kerättävät henkilötiedot

Stayhard kerää asiakkaalta henkilötietoja, kun tämä tekee ostoksia Stayhardilta, on yhteydessä siihen ja käyttää sen sivustoa tai sosiaalisen median kanavia tai omaa käyttäjätiliään. Tällaisia tietoja ovat asiakkaan nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, asiakastiedot, IP-osoite, käyttöjärjestelmä, asiakkaan käyttämien laitteiden ja ohjelmistojen tiedot, asiakkaan ja Stayhardin väliseen viestintään liittyvät tiedot (kuten nauhoitteet), asiakkaan selailutottumukset (sijainti, istuntoaika, aiemmin selatut ulkopuoliset sivustot, asiakkaan käyttämät Stayhardin sivustot ja Stayhardin sosiaalisen median kanavat, asiakkaan mieltymykset ja muu Stayhardin tuotteiden ja palveluiden käyttö), selailu- ja ostohistoria, asiakkaan selailemat ja ostoskoriin siirtämät tuotteet, maksutapa, tilin saldo, mahdollinen luoton käyttö ja asiakkaan toiminta Stayhardin sivuilla, sosiaalisen median kanavissa ja sivustolla.

Kolmansilta osapuolilta saatavat henkilötiedot

Stayhard saattaa saada sähköpostiviestejä ja muita viestejä, jotka sisältävät kolmansien osapuolien henkilötietoja. Tällöin Stayhard käsittelee näitä henkilötietoja. Stayhard ilmoittaa asiakkaalle kolmantena osapuolena käsittelystä tarvittaessa.

3 HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN SYYT JA OIKEUDELLISET PERUSTEET

Asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hallinnointi

Stayhard käsittelee asiakkaan nimeä, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, ostohistoriaa ja viestintään liittyviä nauhoitteita voidakseen palvella asiakasta hyvin ja hallinnoida asiakassuhdetta. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on Stayhard:n ja asiakkaan välisen sopimuksen täytäntöön paneminen tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttaminen taikka Stayhard:n oikeutettu etu palvella hyvin tahoja, jotka eivät ole sen asiakkaita. Tällaisen käsittelyn yhteydessä Stayhard:n etu syrjäyttää asiakkaan mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan edun.

Ellei asiakas luovuta yllä mainittuja henkilötietoja, Stayhard ei voi toimittaa asiakkaalle tuotteita eikä täyttää muita asiakkaalle antamiaan sitoumuksia.

Luotto

Stayhard käsittelee asiakasta ja asiakkaan ostosta koskevia tietoja, jotta asiakas voi tehdä ostoksia luotolla. Stayhard käsittelee seuraavia asiakkaan tietoja: asiakasnumero, ostohistoria, luottotiedot (esimerkiksi asiakkaalle myönnetty luotto) ja henkilötunnus. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on asiakkaan ja Stayhardin välisen sopimuksen täytäntöön paneminen.

Markkinointi

Stayhard käsittelee asiakkaan nimeä, henkilötunnusta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa sekä tietoja asiakkaan sosiaalisen median käytöstä voidakseen lähettää asiakkaalle uutiskirjeitä ja tarjouksia sähköpostitse, tekstiviestitse tai postitse. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on asiakkaan suostumus, jonka asiakas antaa rekisteröityessään Stayhardin käyttäjäksi tai ostaessaan tuotteita sen valikoimasta. Asiakas antaa suostumuksensa rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun Stayhardin sivustolta. Suostumuksen voi peruuttaa poistamalla valintaruutujen rastit.

Automaattinen päätöksenteko tai profilointi

Stayhard voi kerätä ja analysoida asiakkaan tietoja automaattisesti kehittääkseen tuotteitaan, palveluitaan ja tarjouksiaan. Tällaisia tietoja ovat asiakkaan nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, asiakastiedot, IP-osoite, käyttöjärjestelmä, asiakkaan käyttämien laitteiden ja ohjelmistojen tiedot, asiakkaan ja Stayhardin väliseen viestintään liittyvät tiedot (kuten nauhoitteet), asiakkaan selailutottumukset, selailu- ja ostohistoria, asiakkaan tarkastelemat ja ostoskoriin siirtämät tuotteet, maksutapa, tilin saldo, mahdollinen luoton käyttö ja asiakkaan toiminta Stayhardin sivuilla, sosiaalisessa mediassa ja sivustolla. Stayhard tarjoaa asiakkaalle hänen käyttäjätottumustensa analyysin (ns. profiloinnin) perusteella räätälöityä tietoa, kuten mainoksia tai kampanjoita, joiden se arvioi kiinnostavan asiakasta. Stayhardilla ei ole tällä hetkellä käytössä sellaista automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi merkittäviä oikeudellisia vaikutuksia asiakkaaseen. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on asiakkaan suostumus, jonka asiakas antaa rekisteröityessään Stayhardin käyttäjäksi tai ostaessaan tuotteita sen valikoimasta. Asiakas antaa suostumuksensa rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun Stayhardin sivustolta. Suostumuksen voi peruuttaa poistamalla valintaruutujen rastit.

Tilastointi

Stayhard käsittelee asiakkaan asiakasnumeroa ja muita numeroviiteitä tilastojen koostamista varten. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Stayhardin oikeutettu etu kerätä tilastoja ja kehittää niiden perusteella toimintaansa. Tämän vuoksi Stayhardin etu tällaisen käsittelyn yhteydessä syrjäyttää asiakkaan mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan edun.

Reklamaatiot ja palautukset

Stayhard käsittelee asiakkaan nimeä, osoitetta, henkilötunnusta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa, jotta se voi hoitaa asiakkaan mahdolliset tuotteiden palautuspyynnöt ja jotta asiakas voi käyttää kuluttajan oikeuksiaan Stayhardin mahdollisen virhe- ja viivästysvastuun yhteydessä. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Stayhardin kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvan lakisääteisen velvoitteen toteuttaminen.

Kirjanpito

Stayhard käsittelee asiakkaan ja Stayhardin välistä maksutapahtumaa koskevia tietoja kirjanpitoa varten. Stayhard käsittelee ostosta, nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroita ja sähköpostiosoitetta koskevia tietoja. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Stayhardin lakisääteisen velvoitteen noudattaminen.

4 HENKILÖTIETOJEN LUOVUTTAMINEN JA NIIDEN MAANTIETEELLINEN KÄSITTELYPAIKKA

Asiakkaan henkilötietoja voidaan luovuttaa Ellos Group konserniin kuuluville yhtiöille, jotka voivat myös käsitellä tietoja.

Stayhard voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja myös kolmansille osapuolille. Näitä kolmansia osapuolia voivat olla esimerkiksi huolitsijat tavaroiden toimituksen yhteydessä, viestintätoimistot uutiskirjeiden jakelun yhteydessä, markkinointiyhteistyökumppanit, luottotietoja tarkastavat yritykset, perintäyhtiöt ja Stayhardin liiketoiminnan oikeudellisia asioita hoitavat lakiasiaintoimistot. Jos asiakas tekee ostoksia luotolla, tiedot voidaan luovuttaa myös Resurs Bank AB:lle. Kaikki nämä toimijat vastaavat itsenäisesti asiakkaan henkilötietojen käsittelystä.

Stayhard voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja palveluntarjoajille ja yhteistyökumppaneille, jotka käsittelevät henkilötietoja sen puolesta (henkilötietojen käsittelijöille). Stayhard on varmistanut henkilötietojen käsittelijöiden kanssa sopimuksin, että ne käsittelevät asiakkaan henkilötietoja tämän tietosuojaselosteen ja Stayhardin ohjeiden mukaisesti.

Stayhard voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja viranomaisille, jos ne vaativat tietojen luovuttamista. Stayhard voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja myös mahdollistaakseen sulautumisen, yritysoston tai Stayhardin omaisuuden tai sen osan myynnin.

Stayhard käsittelee asiakkaan henkilötietoja lähtökohtaisesti ainoastaan EU- ja ETA-maissa. Jos asiakkaan henkilötietoja käsitellään EU:n tai ETA:n ulkopuolisissa maissa, Stayhard ryhtyy toimenpiteisiin varmistaakseen, että tiedot siirretään laillisesti ja että tiedot säilyvät suojattuina myös EU:n/ETA:n ulkopuolisten vastaanottajien käsittelyssä.

5 HENKILÖTIETOJEN SÄILYTTÄMINEN

Stayhard käsittelee henkilötietoja vain niin kauan kuin käsittely on tarpeellista siihen tarkoitukseen, johon tiedot on annettu tai kerätty. Henkilötiedot voidaan tallentaa useisiin eri paikkoihin eri tarkoituksia varten. Tämä tarkoittaa, että kun tietoja poistetaan jostakin järjestelmästä sen vuoksi, etteivät ne enää ole tarpeellisia alkuperäiseen tarkoitukseen, niitä voidaan kuitenkin säilyttää toisessa järjestelmässä sellaiseen tarkoitukseen, johon niitä vielä tarvitaan.

Asiakaspalvelua ja asiakassuhteen hallinnointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin käsittely on tarpeellista Stayhardin ja asiakkaan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai käsittely on Stayhardin oikeutetun edun mukaista. Stayhardin ja asiakkaan keskustelujen nauhoitteita käsitellään kolme kuukautta.

Luoton myöntämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeellista Stayhardin ja asiakkaan sopimuksen täytäntöön panemiseksi.

Markkinointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun asiakas peruuttaa suostumuksensa, katkaisee tilauksensa tai pyytää muutoin Stayhardia lopettamaan viestinnän asiakkaalle. Stayhard poistaa tässä yhteydessä mahdollisuuksiensa mukaan asiakkaan henkilötiedot, jotka liittyvät automaattiseen päätöksentekoon ja/tai profilointiin.

Tilastointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun niihin liittyvä kirjanpitoaineisto tuhotaan (7 vuotta).

Stayhardin lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin velvollisuudet sitovat Stayhardia (velvollisuudet voivat liittyä esimerkiksi takuuseen, vaatimuksiin tai peruutuksiin).

Kirjanpitoa varten henkilötietoja käsitellään seitsemän vuoden ajan sovellettavan kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.

Asiakkaan henkilötietoja voidaan säilyttää yllä mainittuja määräaikoja kauemmin, jos säilyttäminen on tarpeen lakiin, asetukseen tai viranomaispäätökseen perustuvan vaatimuksen täyttämiseksi.

6 ASIAKKAAN OIKEUDET

Asiakkaalla on tiettyjä lainsäädäntöön perustuvia oikeuksia, jotka liittyvät Stayhardin henkilötietojen käsittelyyn. Oikeuksien käyttöön liittyy tiettyjä edellytyksiä ja ehtoja, joista säädetään laissa (yleisessä tietosuoja-asetuksessa).

Asiakkaalla on oikeus maksutta ja kirjallisesta pyynnöstä saada tietää, mitä henkilötietoja Stayhard käsittelee hänestä. Asiakas voi milloin tahansa pyytää virheellisten tietojen oikaisua. Asiakkaalla voi olla myös oikeus pyytää Stayhardia poistamaan rekisteriin merkitsemänsä asiakkaan henkilötiedot, rajoittamaan tietojen käsittelyä ja toimittamaan niistä jäljennös.

Jos asiakkaan pyyntö on perusteeton tai kohtuuton (esimerkiksi jos asiakas pyytää lyhyen ajan sisällä toistuvasti tietoja tai jäljennöksiä henkilötiedoistaan), Stayhardilla on oikeus kieltäytyä toimimasta asiakkaan pyynnön mukaisesti tai periä kohtuullinen maksu asiakkaan pyytämän toimenpiteen hallinnollisten kulujen kattamiseksi.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Asiakkaalla saattaa olla oikeus saada Stayhardille antamansa henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa tietojen siirtämiseksi toiselle rekisterinpitäjälle.

Oikeus vastustaa suoramarkkinointia

Asiakas voi milloin tahansa vastustaa henkilötietojensa käsittelyä suoramarkkinointia tai siihen liittyvää profilointia varten. Jos asiakas ei halua henkilötietojaan käsiteltävän näihin tarkoituksiin, hänen tulisi ilmoittaa siitä Stayhardille käyttämällä tämän tietosuojaselosteen lopussa annettuja yhteystietoja (katso kohta 7). Stayhard keskeyttää tämän jälkeen henkilötietojen käsittelyn näitä tarkoituksia varten ja poistaa henkilötiedot edellyttäen, ettei sen tarvitse jatkaa henkilötietojen käsittelyä mitään muuta tässä tietosuojaselosteessa mainittua tarkoitusta varten.

Valitusoikeus

Jos asiakas on tyytymätön siihen, miten Stayhard on käsitellyt henkilötietoja, hän voi ottaa yhteyttä Stayhardiin (yhteystiedot kohdassa 7). Asiakkaalla on myös oikeus tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä tietosuojaviranomaiselle:

The Swedish Data Protection Authority Box 8114 104 20 Stockholm datainspektionen@datainspektionen.se

7 YHTEYSTIEDOT

Stayhardiin voi ottaa yhteyttä seuraavasti: - sähköposti: customerservice@stayhard.fi - puhelinnumero: +358 985658474 - postiosoite: Stayhard AB , 501 10 BORÅS